Küresel bir ambalaj firması olan Amcor tarafından 21 Şubat 2023 tarihinde yapılan araştırma Avrupalı tüketicilerin, sert peynirlerde hem sızdırmazlığı hem de şeffaflığı önem verdiklerini ortaya koydu. İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İsveç ve Hollanda’dan 3176 katılımcının katıldığı araştırmada, sert peynir ambalajlarının tüketicilerin satın alma tercihlerine nasıl etki ettiği hakkında bilgi edinilmeye çalışıldı. Amcor, bu çalışmanın büyüyen sert peynir endüstrisinde tüketici ile üreticinin geri dönüştürülebilir ambalajlara ve sürdürülebilirliğe olan ilgisine ve Avrupa Birliği Komisyonunun ambalaj ve ambalaj atığı direktifine yönelik bir yanıt olarak gerçekleştirildiğini belirtti.
Şeffaflık ve Sızdırmazlık Tüketicinin Olmazsa Olmazı
✍🏼 Araştırmaya göre, katılımcıların %89’u ambalajlarda peynirin boyutu, tazeliği ve dış görünüşü hakkında bilgi verilmesine önem veriyor. Aynı şekilde, tüketicilerin %70’i sızdırmazlığı bir paketin en önemli özelliği olarak görüyor. Fransız katılımcıların %76’sı ve genel katılımcıların %53’ü peynir ürünü satın alım kararlarında bunun önemini vurgulayarak yeniden kapanabilir paketleme çözümlerin popüler olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, katılımcıların %80’i özellikle Almanya ve İtalya’da bölgelerinin talimatları doğrultusunda peynir ambalajlarının geri dönüşümü gerçekleştirdiğini belirtiyor %22’si bir ambalajın geri dönüştürülebilirliğinin sürdürebilirlik için en önemli nokta olduğunu düşünürken %16’sı ambalajın minimum seviyede olmasını tercih ediyor. Ambalajlarını geri dönüştürmeyen katılımcılar bunun için çeşitli nedenler öne sürerken, çalışmaya katılan toplam tüketici sayısının dörtte biri ambalajlarını geri dönüşüm için ayırmanın ve temizlemenin çok zahmetli olduğunu öne sürdü. Ambalajları geri dönüştürmeyen katılımcıların %37’si nasıl dönüştürebileceğini bilmediğini belirtirken %28’i bölgelerinde geri dönüşüme erişiminin olmadığını dile getiriyor.
KAYNAK: https://packagingeurope.com/news/transparency-and-sealing-in-cheese-packaging-most-important-features-to-consumers-says-amcor/9417.article