New Food Magazine tarafından 6 Aralık 2022’de yayımlanan habere göre, Dünyanın en büyük içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo, tüm içeceklerinde yeniden kullanılabilir ambalaj payını 2030 yılına kadar iki katına çıkarmayı amaçlayan bir hedef açıkladı. PepsiCo Positive(pep+) çalışmalarının bir parçası olarak sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla 2030 yılına kadar işlenmiş plastik kullanımını yarı yarıya azaltmayı amaçlayan PepsiCo, 2040 yılına kadar plastik kullanımını sıfıra indirme taahhüdü veriyor

PepsiCo Bu Hedeflere Nasıl Ulaşacak ?

Ellen MacArthur Vakfı’nın ”Reuse – Rethinking Packaging” (Yeniden Kullanım – Ambalajı Yeniden Tasarlama) çerçevesiyle iş birliği yapan PepsiCo, hedeflerine ulaşmak için dört temel yaklaşım izleyeceğini belirtti:

✅  PepsiCo’nun daha sağlıklı ürünler üretme hedefiyle hareket eden alt şirketlerinden biri olan SodaStream aracılığıyla evlerde ve iş yerlerinde plastik kullanımı azaltma

✅ Yeniden kullanılabilir plastik (PET) ve cam şişe kullanımını artırma

✅ İçecek makinalarına yeniden kullanılabilir bardakların eklenmesi

✅ Toz ve konsantre pazarının büyümesinin hızlandırılması

Plastik kirliliğine geri dönüşüm olmadan çözüm bulunamayacağını ifade eden Ellen MacArthur Vakfı’nın Plastik Girişimi Lideri Sander Defruyt, tek kullanımlık ambalaj atıklarından kaçınarak yeniden kullanılabilir ambalaj içeren iş modellerinin döngüsel bir ekonomi yaratmasının önemini vurgulamış, PepsiCo’nun vermiş olduğu kararın öneminin farkında olduklarını ve bu tür kararların devamlılığını umut ettiklerini de dile getirmiştir. PepsiCo Avrupa Sürdürülebilirlik Lideri Katharina Stenholm, geleneksel içecek tüketimini temelden dönüştürmeyi, yeniden kullanılabilir seçenekleri Avrupalı tüketiciler için geniş ölçekte erişilebilir ve kullanışlı hale getirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.

KAYNAK: https://www.newfoodmagazine.com/news/170549/pepsico-commits-to-new-packaging-goal/