İngiliz süpermarket zinciri Sainsbury’s, plastik atıkları azaltmak amacıyla dana kıyma ürünleri için yeni bir ambalaj formatı geliştirdi. Vakumlu yeni ambalaj plastik tepsi ambalajlarının yerini alarak en az %55 daha az plastik içerecek ve yine aynı miktarda dana kıyma ürünü muhafaza edebilecek. Sainsbury’s bu dönüşümün yılda 450 ton plastik tasarrufu sağlamasını bekliyor.

Bu çözüm şirketin, 2025 yılına kadar kendi markasını taşıyan ürünler için plastik ambalaj kullanımını yarı yarıya azaltma çabalarından biri olarak öne çıkıyor. Sainsbury’s ayrıca gevşek yapılı meyve, sebze ve fırın ürünlerinde plastik poşet kullanımını ve soğutulmuş hazır yemeklerden siyah plastiği kaldırdı.

Kendi markasını taşıyan kahve kapsülü serisini tamamen geri dönüştürülebilir hale getirdi. Şirket ayrıca kendi markasını taşıyan sos kapları için artık tek kullanımlık plastik kapaklar kullanmayacak. Sainsbury’nin ürün ve yenilik direktörü Claire Hughes, yaptıkları bütün işlerde cesur olmaya çalıştıklarını, bu nedenle tüm dana kıyma ürün yelpazesini vakumlu ambalajla paketleyen ilk Birleşik Krallık perakendecisi olmaktan memnuniyet duyduklarını dile getirdi. Ayrıca Claire Hughes paketleme alanında daha fazla çevreci yeniliklere imza atacaklarını belirtti.

KAYNAK: https://www.packaging-gateway.com/news/sainsburys-vacuum-beef-packaging/